Lyssna på denna webbplatsen

Använd vår lyssna-tjänst "ReadItSpeak" för att få webbplatsens innehåll uppläst direkt i webbläsaren.

Translate this webpage

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation. select your language after clicking the link below. The service opens in a new browser window.
Google translate

Kommunens ansvar vid en kris

Nybro kommuns uppgift är att i god tid försöka förbereda oss på vad som skulle kunna hända och hur detta kan påverka alla våra verksamheter.

Därför ska vi under varje mandatperiod göra en så kallad risk- och sårbarhetsanalys. Vi ska även ta fram ett handlingsprogram som beskriver hur vi ska hantera en eventuell kris.

Extraordinära händelser

Vid en extraordinär händelse kan kommunens krisledningsnämnd kopplas in. De kan då samordna och ta över de olika nämndernas verksamheter. En annan viktig sak för oss på kommunen är att se till att allmänheten får de information som krävs. För att detta ska fungera så smidigt som möjligt i skarpt läge har vi regelbundna krisövningar.

Hjälpte den här informationen dig?

Tack för att du bidrar!

Dina åsikter hjälper oss att bli bättre.

Respons

Observera att vi inte kan svara på några frågor här! Formuläret är endast till för att ge oss feedback på sidans innehåll. För frågor hänvisar vi till vårt medborgarkontor:
0481-45 000 eller e-post kommun@nybro.se.