Använd vår lyssna-tjänst "ReadItSpeak" för att få webbplatsens innehåll uppläst direkt i webbläsaren.
Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation. Select your language in the list below.
Skolas kvalitet och resultat
Det systematiska kvalitetsarbetet är viktigt för varje verksamhets utveckling och varje barns/elevs rätt till god utbildning.
Det systematiska kvalitetsarbetet ska synliggöra nuläge, styrkeområden, utvecklingsområden, ligga till grund för valda utvecklingsåtgärder och förbättringsinsatser samt visa på uppföljning/utvärdering.
Verksamhetsplan
Verksamhetsplanen ska ses som ett övergripande, strategiskt dokument som anger riktningen för Lärande- och kulturförvaltningen de närmaste åren.
Kvalitetsrapporter
I kvalitetsrapporterna anges måluppfyllelsen under föregående läsår relaterat till varje verksamhets läroplan. Kvalitetsrapporterna uppdateras vid årsskiftet.
Tjänstegarantier Lärande- och kulturförvaltningen
Tjänstegarantierna är också en del av Lärande och kulturs systematiska kvalitetsarbete. Tjänstegarantierna utgår från en tänkt servicenivå. De anger inte vad som åligger verksamheterna i lagar och förordningar utan är en kvalitetssäkring utöver dessa.
Tjänstegarantier Lärande och kultur
Lämna synpunkter
Om du har synpunkter på vår verksamhet tar vi gärna emot dem. Antingen genom att du kontaktar den tjänsteman som närmast berörs eller via kommunens synpunktshantering.
Hjälpte den här informationen dig?
Dina åsikter hjälper oss att bli bättre.