Använd vår lyssna-tjänst "ReadItSpeak" för att få webbplatsens innehåll uppläst direkt i webbläsaren.
Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation. select your language after clicking the link below. The service opens in a new browser window.
Google translate
Klagomål mot utbildning
Vi är stolta över vår utbildning i Nybro kommun. Vi är engagerade i ditt barns utveckling och har som slutmål att alla elever ska ta en gymnasieexamen. Ditt barns utvecklingsresa vill vi göra ihop med dig som vårdnadshavare. Ibland uppstår utmaningar och då vill vi lösa dem tillsammans. Klagomål är en tillgång i arbetet med att säkra en god utbildning i en trygg miljö inom Nybro kommuns förskolor och skolor. Alla klagomål är viktiga eftersom de identifierar förbättringsområden i verksamheterna.
Om ditt barn eller du vill lämna ett klagomål mot utbildningen hör du i första hand av dig till klasslärare/mentor eller annan personal på förskolan eller skolan där ditt barn går.
Vi vill i dialog lösa klagomål mot utbildningen så nära barnet/eleven som möjligt. Men om den du vänder dig till på ditt barns förskola eller skola inte kan bemöta och åtgärda problemet ska personen informera dig om att det finns möjlighet att ta ärendet vidare till rektor. Om problemet inte löses på rektorsnivå finns möjlighet att ta ärendet vidare till dialog med respektive verksamhetschef. När samtliga dialoger upplevs uttömda och ditt barn eller du fortsatt upplever att du inte är nöjd ska du vända dig till skolchef. Den här e-tjänsten är således till för de klagomål som trots dialog på samtliga nivåer inte kunnat lösas.
Hjälpte den här informationen dig?
Dina åsikter hjälper oss att bli bättre.