Konsumentvägledare – kontakt

Kontakta kommunens konsumentvägledare om du har frågor vad som gäller innan och efter köp som privatperson.

Leif Holmström
Telefon: 0480-45 06 09
Telefontid: tisdag-torsdag 10:00-12:00 samt 13:00-17:00, tisdagar fram till 18.00.
Besökstid: tisdag-torsdag 13:00-17:00, tisdagar fram till 18.00.
E-post:  leif.holmstrom@kalmar.se
Webbsida:  konsumentvägledning i Nybro och Kalmar kommun

Från och med den 1 januari 2018 flyttar Nybro kommuns konsumentvägledning till Kalmar kommun. Det innebär att du som är i behov av konsumentvägledning ska vända dig direkt till Kalmar för att få hjälp.

Som komplement till Nybro och Kalmar kommuns konsumentvägledning finns Konsumentverkets egen vägledning – Hallå Konsument- som nås via webbsidan  www.hallakonsument.se. Där hittar du svar på många av de frågor som kommer in till konsumentvägledningen. Dit kan du även vända dig via telefon, mail, chatt eller sociala medier.

Relaterat: Karta/adress och Webbsida för: Konsumentvägledare – kontakt

Datum för publicering | ändrad: 2019-01-08 | skapad: 2014-12-15
Webbredaktör: Johanna Callenryd | johanna.callenryd@nybro.se
Id: inlägg: 2435 - kategori: 209

Konsumentvägledning