Använd vår lyssna-tjänst "ReadItSpeak" för att få webbplatsens innehåll uppläst direkt i webbläsaren.
Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation. Select your language in the list below.
Ansluta ett automatiskt brandlarm till Räddningstjänsten Nybro
För att få en automatisk brandlarmsanläggning ansluten till räddningstjänsten skall ett påskrivet avtal finnas mellan anläggningsägaren och räddningstjänsten. I avtalet framgår parternas åtaganden och rättigheter. Till exempel underhåll och test av anläggningen samt räddningstjänstens åtgärd vid utlöst larm.
Så här går det till när ett nytt automatiskt brandlarm ansluts till oss på räddningstjänsten Nybro:
1. Vi får information om ny larmanläggning via SOS Alarm AB och tar därefter kontakt med den aktuella kunden. Vill kunden skynda på processen går det bra att ta kontakt med oss direkt.
2. Kunden förser oss med nödvändig insatsinformation samt skickar in ritningar över anläggningen. På ritningarna ska brandcellsgränser, brandtekniska installationer och placering av brandförsvarstablå synas. Hur insatsinformationen och ritningarna utformas läser du mer om under länken: lämna insatsinformation om automatiskt brandlarm >
3. Vi översänder avtal till den kontaktperson hos kunden som kunden angivit. Avtalet signeras av kunden som därefter returnerar ett exemplar till oss.
4. Kunden kontaktar oss när det är dags att låsa in nycklar för vår åtkomst till anläggningen. Vid detta tillfälle sker fotografering och kontroll av larmet, byggnaden samt orienteringsritningar.
När avtalet är signerat och returnerat och insatsinformation samt orienteringsritningar har hanterats av räddningstjänsten meddelar vi larmcentralen att larmet kan tas i drift.
Kontakta oss
Automatiskt brandlarm
För frågor som rör automatiska brandlarm och avtal kring dessa.
0481-45454 / 0481-45455
Raddningstjansten@nybro.se
Hjälpte den här informationen dig?
Dina åsikter hjälper oss att bli bättre.