Lyssna på denna webbplatsen

Använd vår lyssna-tjänst "ReadItSpeak" för att få webbplatsens innehåll uppläst direkt i webbläsaren.

Translate this webpage

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation. select your language after clicking the link below. The service opens in a new browser window.
Google translate

Vi vädjar direkt till alla

Smittspridningen av covid-19 har tagit ordentlig fart igen och Nybro kommun sticker tyvärr ut negativt i den senaste rapporten, med mer än en fördubbling av antalet nya fall.

Den här nyheten är mer än 60 dagar gammal!

Med anledning av smittläget har beslut tagits om att stänga samtliga grundskolor, gymnasieskolan samt kulturskolan. Beslutet är taget i samråd med regionens smittskyddsläkare. Stängda skolor innebär inte att barnen istället ska samlas på andra platser. Under denna tid bör lek med kompisar och liknande vänta.

Vi närmar oss påsk med lov och ledighet och det är av största vikt att alla återigen tar ansvar och följer de skärpta regionala rekommendationerna för att verkligen bromsa detta. Umgås inte utanför familjen om ni absolut inte måste.

Vi vill med kraft betona var och ens personliga ansvar för att medverka till att bromsa smittan. Om vi alla tillsammans tar ansvar och anstränger oss då kommer vi att kunna besegra pandemin. Håll ut, håll avstånd och håll ihop!

Tack för er hjälp!

Christina Davidson, kommunstyrelsens ordförande
Tobias Fagergård, kommunstyrelsens vice ordförande
Carina Åresved-Gustafsson, kommunchef

Hjälpte den här informationen dig?

Tack för att du bidrar!

Dina åsikter hjälper oss att bli bättre.

Respons

Observera att vi inte kan svara på några frågor här! Formuläret är endast till för att ge oss feedback på sidans innehåll. För frågor hänvisar vi till vårt medborgarkontor:
0481-45 000 eller e-post kommun@nybro.se.